Czym jest marketing afiliacyjny? Przykłady

Marketing afiliacyjny to model win-win. Wyjaśniamy, czym jest i jakie są główne rodzaje marketingu afiliacyjnego.

Czym jest marketing afiliacyjny?

Marketing afiliacyjny polega na promowaniu produktów w zamian za prowizję od każdej podjętej akcji. Reklamodawca nie płaci za wyświetlenia czy kliknięcia, ale za osiągnięte wyniki. Afilianci, z drugiej strony, otrzymują prowizję, gdy użytkownik, którego skierowali do reklamodawcy, wykonuje działanie na jego stronie, czy to wypełniając formularz, czy dokonując zakupu.

Korzyści płynące z marketingu afiliacyjnego

Dla afiliantów główną zaletą marketingu afiliacyjnego jest to, że nie muszą tworzyć produktów lub usług, ani tworzyć skomplikowanych struktur logistycznych czy obsługi klienta, ponieważ to wszystko jest w rękach innej firmy.

Dla reklamodawcy marketing afiliacyjny jest dobrą okazją do rozwoju swojego biznesu, zwłaszcza w przypadku e-commerce, bez konieczności ponoszenia dużych inwestycji. Pozwala im również dotrzeć do pożądanej grupy odbiorców i zmniejszyć koszty stałe, poprawiając zwrot z inwestycji.

Przykłady marketingu afiliacyjnego

Chcesz wiedzieć, jak można zarabiać na marketingu afilacyjnym? Podpowiadamy:

  • Strony niszowe. Są to strony internetowe zaprojektowane wokół bardzo konkretnego tematu, które reklamują produkty interesujące dla ich odbiorców.
  • Cash back. Ten rodzaj marketingu afiliacyjnego opiera się na bazie subskrybentów, z którymi dzielisz się prowizjami zarobionymi za podejmowane przez nich działania. Innymi słowy, gdy użytkownik dokonuje zakupu na platformie partnerskiej, otrzymuje procent zwrotu, punkty do wymiany lub specjalne rabaty.
  • Sieci afiliacyjne. Są to pośrednicy, którzy łączą reklamodawców i afiliantów, będąc mediatorem między nimi i dostarczając narzędzia do śledzenia działań.
  • Email marketing. Ten rodzaj marketingu afiliacyjnego wykorzystuje listę subskrybentów do promowania produktu. Niezbędne jest przeprowadzenie dobrej segmentacji odbiorców, uwzględniającej ich potrzeby i zainteresowania.
  • Bazy danych. Polega to na wykorzystywaniu subskrypcji użytkowników zainteresowanych określonymi produktami, usługami lub markami do wysyłania im innych ofert lub promocji.