Trzy filary SEO autorytet, trafność i doświadczenie – opinie SEOSEM24

SEO — lub optymalizacja pod kątem wyszukiwarek — to proces poprawy trafności, wiarygodności i użyteczności Twojej witryny w celu zwiększenia jej pozycji w wynikach wyszukiwania w Google, Bing i innych wyszukiwarkach. Dzięki wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania Twoja witryna może uzyskać większy ruch. O tym, jak ważne są te 3 aspekty SEO i jak o nie zadbać, opowiadają specjaliści z krakowskiej agencji SEOSEM24 z Krakowa.

Czym jest SEO i jak działa SEO?

SEO oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek, strategię marketingu cyfrowego, która koncentruje się na poprawie pozycji Twojej witryny w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach takich jak Google. Ponieważ wyszukiwarki wykorzystują setki czynników do generowania wyników wyszukiwania — Google używa ponad 200 — SEO działa poprzez optymalizację witryny pod kątem tych czynników, a także indeksowanie witryny. Kiedy zrozumiesz, jak działa SEO, możesz użyć różnych taktyk, takich jak badanie słów kluczowych, tworzenie treści i optymalizacja szybkości strony, aby zwiększyć swoją widoczność (lub pozycję w rankingu) w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego linki są ważne dla SEO

We wczesnych dniach SEO, jeszcze przed powstaniem Google, ranking stron internetowych był w dużej mierze oparty na użyciu słów kluczowych w treści strony. Bez zaawansowanych algorytmów wyszukiwarek użycie słów kluczowych było najłatwiejszym sposobem na pozycjonowanie stron. Logika była prosta: im więcej frazy kluczowej zostało użyte na stronie internetowej, tym bardziej prawdopodobne, że tak naprawdę o to chodziło na stronie. Niestety, ówcześni praktycy SEO wykorzystali ten system i nienaturalnie wykorzystali słowa kluczowe, nadużywając docelowej frazy kluczowej, aby uzyskać wyższą pozycję w rankingu. Ta metoda jest obecnie znana jako upychanie słów kluczowych. Powoduje to, że witryny są pozycjonowane pod kątem fraz kluczowych, nawet jeśli witryna nie ma wiele do zaoferowania na dany temat. Nowy sposób przeglądania i oceny witryn według rankingu był potrzebny i powinien wykraczać poza samą analizę treści.

Wewnętrzne, przychodzące i wychodzące typy linków

Łącze lub hiperłącze to klikalny obiekt na stronie internetowej, który prowadzi z jednej strony na drugą. Linki mogą być widoczne jako tekst, obrazy lub przyciski. Możemy klasyfikować linki na podstawie miejsca docelowego linku, niezależnie od tego, czy prowadzi on użytkowników do innej strony w tej samej witrynie, czy do innej witryny:

  • linki wewnętrzne to linki między stronami w Twojej witrynie.
  • wyszukiwarki określają to, patrząc na nazwę domeny; jeśli linki na stronie prowadzą do innych stron w tej samej domenie, są uważane za linki wewnętrzne.
  • jeśli z jakiegoś powodu Twoja witryna została zbudowana tak, aby mieć więcej niż jedną domenę, wyszukiwarki będą postrzegać ją jako link zewnętrzny.
  • przychodzące to linki, które pochodzą z innych stron internetowych lub z innej nazwy domeny.

Skupmy się na linkach przychodzących — naturalne linki z wysokiej jakości stron dla większych korzyści SEO

Spośród trzech typów linków, linki przychodzące są tymi, które dają największe korzyści SEO, ale są też najtrudniejsze do zdobycia. Strony wysokiej jakości są jak przyjaciele, do których idziesz po poradę: są godne zaufania, wiarygodne i mają pewien autorytet w temacie. Ilekroć jakakolwiek strona internetowa zawiera link do innej strony internetowej, twórca treści, który użył tego linku, zrobił to z jakiegoś powodu. Często podoba im się strona, do której prowadzą linki, ponieważ zawiera informacje, które wspierają lub opierają się na informacjach na stronie źródłowej. Z drugiej strony niektórzy autorzy linkują do stron z odwrotnego powodu; mogą prowadzić do strony, którą chcą skrytykować lub z którą się nie zgadzają. Jednak oba te linki są dobre dla strony, do której prowadzą linki. Jeśli treść strony sprawia, że ​​ktoś mówi, wskazuje to na autorytet, wiarygodność i/lub wiarygodność. Dlatego linki na stronach są jak głosy zaufania, wiarygodności i autorytetu. Im więcej linków otrzyma strona, tym więcej głosów otrzymuje, co może poprawić ich pozycję w wynikach wyszukiwania. Jednak ilość linków, które otrzymuje strona, to nie wszystko, co ma znaczenie. Google ocenia również jakość linków.

Nikt nie lubi fałszywych przyjaciół

Czasami od razu identyfikujesz fałszywych ludzi. Innym razem nie jest to takie proste. Trochę podobnie działa to w Google. Linki, które wydają się wiarygodne, można łatwo sfałszować za pomocą takich środków jak:

  • fora internetowe,
  • komentarze na blogu,
  • księgi gości,
  • profile w mediach społecznościowych,
  • katalogi artykułów,
  • witryny z pytaniami i odpowiedziami,
  • zakładki społecznościowe.

Są to tak zwane sztuczne linki. Czasami Google od razu rozpoznaje, że linki są sztuczne, ale nie zawsze. Zidentyfikowanie sztucznych linków może zająć Google trochę czasu. Gdy zostaną rozpoznane, mają negatywne konsekwencje dla stron. Rangę tych stron ze sztucznymi linkami mogą pogorszyć różne czynniki monitorujące jakość linków, a także aktualizacje algorytmów, a nawet ręczne działania Google. Aby mieć dobre, naturalne linki, witryna potrzebuje wysokiej jakości treści, która jest godna zaufania, wiarygodna i autorytatywna. Dzięki temu strony uzyskują jakościowe, naturalne linki z innych witryn, co pomoże w ich rankingu.

Linki przychodzące są nadal ważne, nawet po aktualizacji Google Penguin

W ciągu ostatniej dekady firma Google wdrożyła szereg ważnych aktualizacji algorytmów. Jedną z tych ważnych aktualizacji był Penguin. Stała się ona istotną częścią podstawowego algorytmu. Pozwala po prostu Google skuteczniej oceniać jakość linków. Zaraz po tej aktualizacji niektórzy specjaliści SEO początkowo mieli wrażenie, że linki nie mają już znaczenia. Nic bardziej mylnego.  Linki są ważne w pozycjonowaniu i nadal wskazują te same wartości, co wcześniej. Linki służą jako odzwierciedlenie jakości zawartości strony, o ile są linkami naturalnymi. Aktualizacja Penguin ułatwiła Google identyfikowanie sztucznych linków. Linki zawsze były ważnymi czynnikami rankingowymi; jednak metody uzyskiwania linków ewoluowały, zwłaszcza po pojawieniu się Penguin. Większy nacisk położono na naturalne linki, co sprawiło, że wielu SEO w branży skoncentrowało się znacznie bardziej na content marketingu. Tworzenie treści godnych linków i promowanie treści na świecie w celu pozyskania użytkowników, którzy w naturalny sposób będą chcieli udostępniać i zamieszczać linki do promowanych treści.

Dlaczego słowa kluczowe są ważne dla SEO?

Słowa kluczowe SEO obejmują zarówno pojedyncze słowa, jak i złożone frazy. Są używane do informowania treści witryny w celu zwiększenia odpowiedniego ruchu w wyszukiwarkach. Twoi odbiorcy używają ich, szukając czegoś związanego z Twoją witryną. Skutecznie zbadane i zoptymalizowane słowa kluczowe działają jak kanał łączący docelowych odbiorców z Twoją witryną. Słowa kluczowe mają znaczenie dla Google i specjalistów SEO z wielu powodów, ale kluczowe są dwa:

  • słowa kluczowe dają nam wskazówki, kim są ludzie szukając Twoich treści i czego chcą, co pozwala nam lepiej zaspokajać ich potrzeby.
  • słowa kluczowe mogą stanowić „strzał w dziesiątkę”, do którego marketerzy mogą kierować swoje treści.

Słowa kluczowe są wskazówkami

Znaczenie słów kluczowych w SEO wynika po części z ich wagi poza samym pozycjonowaniem. Zapomnij na chwilę o słowach kluczowych, rankingach, ruchu, a nawet swojej witrynie. Gdybyś znał prawdziwe uczucia swoich klientów, w jaki sposób inaczej prowadziłbyś swój biznes? Jak wpłynęłyby te spostrzeżenia na Twoją strategię marketingową? Kiedy jesteśmy w grupie fokusowej, wypełniamy ankietę lub odpowiadamy na coś na Twitterze, wszyscy mamy tendencję do tego, aby na nasze odpowiedzi wpływało to, jak inni mogą je postrzegać. Połączenie anonimowości i natychmiastowego dostępu do bogactwa informacji toruje drogę do niesfałszowanego spojrzenia na to, czego naprawdę chcemy. To swego rodzaju serum prawdy oparte na danych. Analiza słów kluczowych jest potężnym narzędziem do badania rynku, które można wykorzystać na wiele różnych sposobów, a nie tylko informować o treści witryny.

Jak długo trwa SEO?

Jednym z najczęstszych pytań, jakie SEOSEM24 zadają klienci jest –  „Ile czasu zajmuje SEO?”, „po jakim czasie zobaczę efekty?”. Klienci, co zrozumiałe, chcą ostatecznej odpowiedzi, lecz zwyczajnie nie ma możliwości jej udzielenia ze względu na wszystkie związane z nią zmienne. Dzieje się tak dlatego, że oprócz wszystkich czynników, które odgrywają rolę w optymalizacji Twojej witryny, musisz również ocenić te same zmienne w działaniach optymalizacyjnych konkurencji. Dlatego agencje SEO swoim klientom podają widełki czasowe. Ich określenie zależne jest od

  • działań i kondycji konkurencja,
  • jakości linków przychodzących,
  • jakość i tematyki treści.

Ustalenie, ile czasu zajmie SEO, sprowadza się najpierw do oceny danych kryjących się za tymi trzema zmiennymi, rozpoczęcia pracy i oceny, jak szybko zaczniesz widzieć wyniki, a następnie ekstrapolacji tego, aby uzyskać wyobrażenie, jak długo może potrwać dotarcie do konkretnego pozycja.

Rola konkurencji w tym, jak długo trwa SEO

Jeśli sprzedajesz coś takiego jak płatki śniadaniowe o smaku łososia, prawdopodobnie nie spotkasz się z żadną konkurencją. Jednak ci z nas, którzy sprzedają produkty i usługi, które faktycznie się sprzedają, będą musieli zmierzyć się z różnym stopniem konkurencji opartej na popycie. Na przykład hydraulik obsługujący mały rynek lokalny miałby mniejszą konkurencję niż pośrednik w obrocie nieruchomościami obsługujący duże miasto, który miałby mniejszą konkurencję niż krajowa firma hipoteczna. Zatem, więcej konkurencyjnych stron internetowych, tym dłużej zajmie Ci wspinanie się na szczyt wyników wyszukiwania. Będzie to przebiegać według spójnego schematu, w którym zarówno łatwiej, jak i szybciej przelicytować niższe strony, ale gdy wspinasz się w wynikach wyszukiwania, każdy kolejny krok będzie często wymagał znacznie więcej wysiłku i czasu. Wynika to zarówno z liczby konkurentów, jak i z faktu, że strony zajmujące najwyższe pozycje w rankingu zwykle mają za sobą doświadczonych specjalistów SEO. Często pomijanym aspektem konkurencji jest korelacja między wielkością konkurencji w danej niszy a kompetencjami specjalistów SEO stojących za najwyżej ocenianymi stronami internetowymi w tej niszy.

Popyt pobudza konkurencję

Ta konkurencja popycha ich do oferowania bardziej konkurencyjnych usług co oznacza, że ​​muszą przejąć większy udział w rynku, aby zachować rentowność. Jeśli mierzysz się z tą sytuacją, masz przed sobą dłuższą i cięższą walkę. Musisz ocenić wszystkie aspekty SEO naszych konkurentów, ale musimy także wyjść poza to, w czym obecnie się znajdują. To tylko punkt wyjścia. Trzeba przyjrzeć się ich aktywności w ciągu ostatnich kilku miesięcy, a następnie śledzić ich aktywność w przyszłości. Jest to ważne, ponieważ aby przewyższyć konkurencję, musisz włożyć więcej wysiłku niż oni, jeśli chcesz ich wyprzedzić.

Rola treści w czasie trwania SEO

Treści publikowane na Twojej stronie również odgrywają rolę w tym, jak szybko widzisz wyniki, a pierwszą rzeczą, którą musisz wiedzieć, jest to, że jakość ma duże znaczenie.

Jak długa ma być treść?

Nie ma minimalnej ani nawet idealnej długości – treść musi być po prostu wystarczająco długa, aby rozwiązać problem odwiedzającego.

Czy istotna jest regularność?

Istnieje mit, że nowe treści należy publikować powoli, co wynika z teorii, że publikowanie wielu nowych treści na raz może wyglądać nienaturalnie dla Google, a tym samym może zaszkodzić Twojej pozycji w rankingu. Zrozumiałe jest, jak ludzie mogli uwierzyć w ten mit, ale został on oficjalnie obalony przez Google. Jeśli masz świetne treści gotowe do użycia, to z punktu widzenia SEO nie ma powodu, aby nie publikować ich od razu. Im szybciej się pojawi, tym szybciej będzie miało pozytywny wpływ na twój ranking. Czekanie sprawia, że ​​SEO trwa dłużej.

Pozycja strony internetowej koreluje z jej wiekiem

Nowsze strony mają tendencję do gorszej pozycji w rankingu niż starsze, ale wynika to z innych czynników, a nie wieku. W związku z tym lepsze jest utrzymanie spójnego harmonogramu publikacji, a nie publikowanie w gwałtownym tempie, z dwóch powodów:

  • pokazuje Google, że nowe treści są regularnie dodawane do Twojej witryny, co ogólnie zachęca ich roboty do częstszego jej indeksowania. Pomaga to przyspieszyć działania SEO,
  • zachęca użytkowników do częstszego powrotu do Twojej witryny, co może pomóc w wysyłaniu do Google pozytywnych sygnałów dotyczących wrażenia użytkownika, a w rezultacie przyspieszyć działania SEO.

Ostatecznie kluczem jest tworzenie oryginalnych, użytecznych treści, które zaspokajają potrzeby odbiorców i stale się poprawiają.

Czy wszystko rozbija się o doświadczenie?

Najlepsza agencja SEO w Polsce to SEOSEM24, co potwierdza otrzymanie 1 miejsca w rankingu Rating Captain – zadecydowały o tym opinie klientów oraz obiektywne wyniki analizy. Czy to oznacza, że wystarczy sam warsztat i doświadczenie? Musi. Pozycjonowanie SEO jest pod pewnymi względami podobne do pracy meteorologów, gdzie pomimo całej naszej wiedzy, doświadczenia i narzędzi często popełniamy błędy.

Częścią pracy specjalisty SEO jest zarządzanie oczekiwaniami klientów

Jest to obszar, w którym wielu zawodzi. Dzięki temu, że zbyt wielu praktyków powiedziało im to, co chcieli usłyszeć, wielu klientów ma dziś nierealistyczne oczekiwania. W rezultacie wiele osób uważa, że ​​jest to coś, co zajmuje tylko kilka tygodni lub nawet miesięcy. W ciągu zaledwie kilku tygodni możesz zacząć dostrzegać poprawę w rankingu organicznym i wzrost ruchu dla tematów ze słowami kluczowymi przy niewielkiej konkurencji. Z drugiej strony, umiarkowanie konkurencyjne tematy mogą zająć miesiące, podczas gdy wysoce konkurencyjne frazy mogą zająć nawet rok lub dłużej!

Zdarzają się przypadki, kiedy agencje lub instruowani przez nie klienci, stosowali taktyki, które naruszają wytyczne Google dla webmasterów, próbując przyspieszyć proces SEO. Chociaż może to działać w krótkim okresie, w końcu zostaniesz ukarany karą i skończysz dalej w tyle za miejscem, w którym zacząłeś.